Přihlásit
header 1000 kapital

Průzkum Prazdroje: trvale zavřených hospod bude mnohem méně, než se čekalo

Naprostá většina tuzemských hospod, které ještě před měsícem nechtěly kvůli dopadům koronakrize znovu otevřít, změnila svůj postoj. Z detailního průzkumu Plzeňského Prazdroje z minulých dnů vyplývá, že pokračování podnikání nyní plánuje 97,5 % hospod. Ještě počátkem dubna to podle průzkumu pivovaru vypadalo, že se jich již neotevře více než desetina, Dataservis pak predikoval dokonce uzavření až čtvrtiny provozů. Data Prazdroj získal z více než 16 000 tuzemských hospod, tedy z 80 % všech, se kterými spolupracuje a které představují většinu tuzemského trhu.

 

„Původní pesimistická nálada se s dnešním otevřením zahrádek a blížícím se datem otevření celých hospod, stanoveným na 25. května, proměňuje. Je jasné, že hospodští jsou v tíživé situaci a řada z nich má vážné finanční problémy. Většina těch, kteří původně chtěli řemeslo pověsit na hřebík, se ale rozhodla pokračovat. Z našich dvou desítek tisíc partnerských provozoven tak trvale uzavřených zůstane zhruba jen 500,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

 

Prazdroj a s ním i další pivovary se snažily a snaží po celou dobu krize hospodám pomáhat, zmírnit negativní dopady v souvislosti s koronakrizí a připravit je na restart jejich podnikání. Prazdroj například pomáhal hostinským v získávání úvěrů z vládních programů Covid, stál u startu projektu Zachraňte hospodu a nyní každé znovuotevírané hospodě dává jeden sud piva zdarma. Provozovny také vybavuje desinfekčními prostředky.

 

„Víme, že propady tržeb za deset týdnů uzavřeného nebo silně omezeného provozu může jakákoli pomoc z vnějšku pouze zmírnit, přesto cítíme, že i díky finanční, materiální a morální podpoře z více stran se podařilo zmírnit skeptickou náladu na trhu. Hostinští se chtějí znovu věnovat svým zákazníkům, někteří zatím jen na zkoušku, ale celkově je cítit na trhu pozitivní odhodlání,“ doplňuje Tomáš Mráz.

 

Plzeňský Prazdroj

 

· S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.

· Prazdroj společně se Svazem pivovarů a sladoven a dalšími partnery podporuje iniciativu Zachraň hospodu, přes kterou si mohou spotřebitelé koupit voucher do svého oblíbeného podniku a pomoci mu tak finančně překlenout toto těžké období. Voucher uplatní po znovuotevření, ale peníze dostanou hospody hned, a to je pro ně vítaná pomoc.

· Prazdroj pomáhá hospodám i dalšími aktivitami: kompenzuje jim sudy, které během uzavření expirují, radí hospodským s tím, jak zakonzervovat hospodu a výčep, pokud mají úplně zavřeno, aby pak zařízení našli v bezvadném stavu, nebo majitelům a provozovatelům hospod zprostředkovali návod, jak žádat o úvěr z programu COVID.

· Dále se pivovar snaží vynakládat svou energii a prostředky tam, kde může pomoci, například posílá zdarma nealkoholické pivo Birell zdravotníkům a dalším složkám záchranného systému.

· Hygienickým stanicím a nemocnicím nabízí možnost využít mobilní stany, které využívá na venkovních akcích.

· Prazdroj pomohl také odstartovat projekt Zdeňka Pohlreicha „Vaříme nepostradatelným“, který vaří jídlo zdarma pro pražskou záchranku, hasiče a policisty. Ke každému obědu pro zdravotníky a další členy záchranných složek přidá Birell jedno nealkoholické pivo. Zároveň Prazdroj přispěl na rozjezd projektu částkou půl milionu korun na nákup surovin, ze kterých budou restaurace obědy vařit.

· Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.

Koronavirus: Lidé si začínají opět kupovat auta na splátky, průměrná financovaná částka je 195 tisíc

Na úvěr si nyní kupují vozy až dvě pětiny zákazníků

 

Pátý den od uvolnění prodejů v autobazarech a s přibývajícími informacemi o urychlení scénáře návratu k normálnímu fungování země se zdá, že lidé ztrácejí obavy o budoucnost ekonomiky. Stoupá totiž zájem o nákup ojetých vozů na splátky. Podle statistických údajů sítě AAA AUTO se nyní prodávají na úvěr již dvě pětiny vozů.

„V České republice nyní prodáváme na úvěr zhruba 40 až 50 vozů denně, tedy zhruba 40 % z celkového objemu. Průměrná financovaná částka je u jednoho vozu momentálně 195 tisíc korun. Vozy, které se nejvíce prodávají na splátky jsou zejména značky Škoda, především Octavia a Fabia,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA AUTO. Současný poměr počtu lidí, kteří si kupují vozy na splátky, se tak vyrovnal předkrizovému stavu.

U nově poskytnutých úvěrů je možné odložit splácení o tři měsíce. Lidé také mohou získat první tři splátky zpět v hotovosti. „V současné době, kdy má řada lidí výpadek příjmů, je to jistě vítaná finanční injekce,“ poznamenala Karolína Topolová. Při sjednávání úvěru je možno získat velmi zajímavou úrokovou sazbou, která poklesla vlivem přebytku finančních prostředků na straně poskytovatelů vůči původním plánům až na dnešních 3,9 %.

Mnoho lidí také využívá možnosti protiúčtu, kdy mohou vyměnit svůj starší vůz za novější a získat při tom na nákup vyšší slevu. „Lidé tak mají díky úvěrům a protiúčtům možnost pořídit si lepší vůz, než na jaký by měli pouze při využití vlastní hotovosti. Protiúčty využívá dokonce pětina zákazníků,“ doplnila Karolína Topolová.

Síť AAA AUTO již od začátku pandemie koronaviru pravidelně desinfikuje nabízené vozy i prostory svých poboček. V souvislosti se znovuotevřením poboček přijala společnost další hygienická a bezpečnostní opatření. Prodejci, jejichž zdravotní stav pravidelně kontrolujeme, používají ochranné prostředky, roušky a rukavice. Zákazníci mají v autocentrech k dispozici jednorázové rukavice a desinfekci a zejména dostatek osobního prostoru tak, aby se nemuseli setkávat s dalšími klienty. Minimální vzdálenost mezi zákazníky je nejméně 2 metry, maximálně se využívají bezhotovostní platby a doba pobytu zákazníků na pobočkách je zkrácena na nezbytné minimum.

„Pro desinfekci vozů jsme nakoupili nové technologie a zpřísnili procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná,“ dodala Karolína Topolová. Proces čištění vozů byl vždy v AAA AUTO na vysoké úrovni, nyní byl ještě posílen specificky o úkony posilující desinfekční účinky. Mezi ně patří desinfekce všech povrchů, volantu, řadicí páky, klíčů, madel či klik. Video o těchto postupech je možno shlédnout na YouTube kanálu AAA AUTO zde: https://youtu.be/Z5E1qpS2iG0

V posledních téměř pěti týdnech probíhaly prodeje vozů v síti AAA AUTO pouze on-line a s využitím call centra, s dovozem aut zákazníkům domů. Tento systém prodeje zůstane možný i nadále, včetně poskytnutí úvěru, pojištění či dalších služeb, spojených s nákupem vozu.

Nové televizory od Samsungu dokáží uzpůsobit jas osvětlení místnosti i scénám a zvuk okolnímu hluku

Funkce Adaptive Picture dokáže měnit jas i podle jednotlivých scén, Object Tracking Sound zase sladí zvuk s pohybem objektů na obrazovce.

 

Nové inteligentní funkce pro vylepšení zážitku z obrazu a zvuku nabízí letošní modelové řady televizorů QLED 8K a QLED 4K od Samsungu. Tradiční televizní senzory dokážou upravit jas obrazovky podle okolního světla v místnosti, ovšem technologie Adaptivní obraz u televizoru Q950T jde podstatně dále – jas se u ní mění v jednotlivých scénách, takže se diváci mohou těšit na špičkový obraz s dostatečným kontrastem v jakémkoli prostředí.

QLED televizory od Samsungu pro letošní rok jsou také vybaveny   funkcí Zvuk sledující pohy  Object Tracking Sound (OTS), která využívá umělou inteligenci pro sladění pohybu zvuku s pohybem objektů na obrazovce. Tím vzniká plnohodnotný a velmi kvalitní prostorový zvuk v uspořádání 5.1. Napomáhají tomu i reproduktory, které se nacházejí po všech stranách displeje QLED, a na zadní straně pak nechybějí ani basové subwoofery.

 

Nové televizory řady QLED 8K a QLED 4K kromě toho dokáží automaticky upravit úroveň dialogů, aby je nerušily zvuky v domácnosti, například mixér nebo vysavač. Technologie Active Voice Amplifier (AVA) automaticky tyto hluky detekuje a sama zesílí dialogy. QLED televize analyzuje každou scénu v reálném čase, aby identifikovala a zpracovala typ zvuku. Tento proces začíná tím, že oddělí a klasifikuje vstupní zvukové signály. Klíčové vlastnosti jsou poté zesílené a upravené tak, aby co nejlépe odpovídaly dané scéně.

 

Doporučené maloobchodní ceny letošních modelových řady televizorů QLED začínají na 19 900 Kč na trhu jsou od již od dubna.

 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými průlomovými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, systémů LSI, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Skupina Geis k aktuální situaci ohledně koronaviru

Ing. Petr Družkovský, provozní ředitel Geis CZ s.r.o.

 

Ačkoliv je situace opravdu velmi vážná, snažíme se zachovat všechny naše služby v maximální míře. Jsme si vědomi toho, že právě na přepravních společnostech nyní závisí, aby se nepřerušilo plynulé zásobování firem i obyvatel. Jedná se o nepředvídatelné okolnosti, na které musíme operativně reagovat, jako je distribuce do území v karanténě, stálé sledování a monitorování situace hlavně v oblasti mezinárodní přepravy, kdy se uzavírají hranice států a my musíme zboží, které je již v našich systémech dopravit. Aktuální informace pro naše zákazníky zveřejňujeme průběžně na firemním webu, o zásadních provozních opatřeních jsme informovali a jsme dále připraveni informovat direct mailem.

Při tom je třeba myslet na zdraví našich zaměstnanců.

Zrušili jsme osobní odběry zásilek příjemci na pobočkách a pokud je to jen trochu možné, pracují naši lidé z domova. Tím chceme maximálně snížit riziko přenosu. Přes známé problémy s dostupností se snažíme naše zaměstnance v nejvyšší možné míře vybavit ochrannými pomůckami – rouškami, dezinfekčními gely. Aktivně jednáme s dodavateli a věříme, že se situace zlepší.

Předpis o ochraně zdraví pro naše zaměstnance jsme vydali již před třemi týdny. Pracoviště jsme vybavili dezinfekčními prostředky, zintenzivnili jsme dezinfekci všech povrchů na pobočkách, a logistických pracovištích, dezinfikujeme i dopravní techniku, včetně například vysokozdvižných vozíků při předávání směn.

 

Více informací na: www.geis-group.cz

 

O skupině Geis

Skupina Geis má hlavní sídlo v německém Bad Neustadtu. Její historie se začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans Geis založil dopravní společnost. Během své existence se rozvinula v globálního poskytovatele komplexních logistických služeb. Skupinu vlastní a řídí po celou dobu rodina Geis. Dnes zaměstnává kolem 6 850 lidí a v roce 2018 vygeneroval obrat 955 milionů EUR.

Do skupiny patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road Services (paletové / kusové a celovozové přepravy), Logistics Services (kontraktní logistika, výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav).

V České republice patří do skupiny Geis firmy Geis CZ s.r.o., Geis CZ Air+Sea s.r.o., Geis Solution CZ s.r.o. a Spedition Feico, spol. s r.o. Na Slovensku je to Geis SK s.r.o. Česko-slovenská část skupiny zajišťuje komplexní logistické služby: kusové, paletové a celovozové přepravy, letecké a námořní přepravy, kontraktní logistiku včetně vývoje a výroby obalů, od jednoduchého skladování až po sofistikované logistické projekty. Zaměstnává více než 1300 pracovníků na 35 pobočkách a v roce 2018 dosáhla obratu téměř 6 miliard CZK.

Návštěvnost online lékáren násobně převyšuje nápor z Vánoc i Black Friday. Počty kliků rostou o desítky milionů za den

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech nejen zdravotně rizikové, ale zákazník se často musí potýkat s dlouhými frontami, a co je nejdůležitější, nedostatkem žádaného léku či tolik potřebné roušky nebo respirátoru. Nejen proto se drtivá většina Čechů uchyluje v těchto dnech k využití online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u největších online lékáren za den aktuálně roste o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

České online lékárny doslova praskají ve švech. Za své hovoří i statistiky, které uveřejňuje datové centrum vshosting~, které provozuje 2 ze 3 největších online lékáren v České republice. “Největší tuzemské online lékárny zaznamenávají v průběhu roku průměrně několik stovek požadavků za sekundu pro jeden den. Mírně se to zvedá s příchodem zimního období a pochopitelně s nástupem například chřipkové epidemie” uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti vshosting~ a pokračuje: “Příchodem koronaviru do ČR se průměrná návštěvnost zvedla cca trojnásobně a na této hodnotě se drží již třetím týdnem.” Nápor na největší české lékárny v současné době převyšuje návštěvnost u celé řady velkých e-shopů v době jejich špičky, kterou zde představují zejména Vánoce, ale především nákupní horečka v podobě oblíbené akce Black Friday.

Graf požadavků na server jedné ze tří největších českých online lékáren

Průměrný počet kliků (https požadavků) v období cca od ledna do listopadu činí u této lékárny zhruba 400 za vteřinu pro jeden den. K navýšení dochází v období Black Friday a Vánoc, kdy se hodnota zvýší na průměrných 550 kliků za vteřinu, což je nárůst o 37,5 %. Při současném provozu ovšem počty kliků dosahují téměř 1600 za vteřinu, což představuje trojnásobně vyšší provoz. To znamená, že počty kliků se aktuálně snadno vyšplhají i přes sto milionů denně.

Extrémní nápor na servery má ale společnost vshosting~ pojištěný a její klienti se bát nemusí. “V našich skladech jsme i na takové situace připraveni a disponujeme stovkami

kusů hardware, v čele s náhradními servery. I přes to, že máme maximum našich procesů automatizovaných, v rámci třísměnného provozu máme neustále na příslušných místech administrátory a techniky schopné reagovat do 60 vteřin.“ zakončuje Špoljarič.

Koronavirus a jeho vliv na vývoj trhu práce

Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu

ManpowerGroup

 

Tento týden firmy aplikují home office pro profese, kde je to možné a zároveň řeší náhrady za rodiče, kteří hlídají děti, lidi v karanténě nebo za polské či slovenské „pendlery“, kteří se nemůžou dostat přes hranice kvůli frontám u kontrol. Zastavil se navíc nábor ze zahraničí na všechny typy pozic, a to je pro firmy citelná ztráta. Obracejí se na nás výroba, logistika, maloobchod nebo call centra s extrémní poptávkou po brigádnících. Nové nástupy na administrativní pozice a navyšování stavů se nyní většinou pozastavuje. Rozjednaná výběrová řízení váznou, protože personalisté řeší mimořádná opatření uvnitř firem a na nábory nemají čas.

 

O hromadném propouštění se nemluví, protože většina firem věří, že do dvou měsíců obnoví provoz. Propouštění je velmi drahá věc vzhledem k odstupným a výpovědní době. Zatím se situace řeší buď vybíráním dovolené, převáděním lidí na OČR nebo překážkami na straně zaměstnavatele.

 

Co se náboru týče, naše agentura plně využívá online nástroje pro nábor, pohovory a testování uchazečů na administrativní pozice a většinu výrobních pozic. Pro řemeslné profese, jako jsou například svářeči, minimalizujeme počet osob na testování dovedností na minimum. Například zástupci firem jim nejsou na testování přítomni výsledky práce přenášíme videem. Nábor na velmi kvalifikované a klíčové pozice například v IT zatím pokračuje beze změny. Nábor na některé backofficové pozice firmy nábor pozastavují jednak kvůli nedostatku času v důsledku krizového řízení a zároveň z nejistoty z budoucnosti. Zatím ale všichni vyčkávají, jakou dynamiku bude mít šíření viru a další plány budou dělat v okamžiku, kdy bude jasnější výhled na další tři měsíce.

 

Jak se situace promítne do ohodnocení zaměstnanců?

 

Významně dotčeni jsou samozřejmě živnostníci a lidé pracují externě na IČO. Dále poklesly příjmy lidem s neschopenkou. Snížení mzdy může nastat i v souvislosti se zavedením překážek na straně zaměstnavatele. Dlouhodobý dopad bude nejvýraznější u pozic s vyšším poměrem variabilní složky mzdy, která se odvíjí od výsledků individuálních, týmových nebo celofiremních, to znamená hlavně obchodní a manažerské pozice.

 

Vývoj v globálním měřítku

 

Mezinárodní společnosti bývají mnohem lépe připraveny na vzdálenou práci jak technologicky, tak i kulturně a organizačně. Silně zprocesované korporace mívají většinou v šuplíku připravené krizové plány pro různé situace, které se vypracovávaly v období epidemie SARS a ptačí chřipky nebo při povodních. Reagují proto rychleji a systematicky i proto, že okamžitě sdílí zkušenosti ze zemí, kde je epidemie více vepředu.

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2019, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz

 

Foto: ManpowerGroup

COVID-19 přináší také nečekané investiční příležitosti

Koronavirová pandemie, která již zasáhla desítky zemí po celém světě, může být paradoxně také unikátní investiční příležitostí. Krize postihla tisíce firem a jejich zaměstnanců zejména v průmyslu, obchodu, dopravě a službách. Současně však vytváří i atmosféru výhodnou pro investice do takzvaných problémových aktiv, zejména nesplácených pohledávek.

Společnost SNAPCORE, která je zřizovatelem fondu kvalifikovaných investorů r2p invest SICAV a.s. a specializuje se právě na odkupy nesplácených pohledávek, registruje v současné době enormní zájem ze strany věřitelů o jejich odprodej. A to především v teritoriu jihovýchodní Asie. Svá pohledávková portfolia již nabízejí k odkupu i velké finanční domy, a to za mimořádně výhodných podmínek. Výrazně klesla cena, za niž jsou věřitelé ochotni postoupit svá problémová aktiva inkasním společnostem. Zároveň se do nabízených portfolií dostávají i méně rizikové dluhy, které by v nich za normálních podmínek vůbec nefigurovaly.

„Vidíme rostoucí tlak velkých mezinárodních bank a finančních společností, které předpokládají pokles ekonomiky, na prodej dluhových aktiv nejen na asijském trhu. Proto se začínají s předstihem těchto aktiv zbavovat,“ uvedl předseda představenstva holdingu SNAPCORE Viktor Dokučajev.

Podle Dokučajeva se nyní podmínky při odkupech pohledávek zcela zásadně mění. Zatímco doposud musely inkasní společnosti pečlivě sledovat informace věřitelů a o jednotlivá pohledávková portfolia soutěžit ve výběrových řízeních, v současnosti již banky aktivně inkasní firmy oslovují a nabízejí jim přímo své pohledávky k odkupu. „Příkladem z poslední doby může být například banka Citibank Philipines, která nám formou přímého prodeje nabídla pohledávky v nominální hodnotě 100 milionů EUR za cenu o 30 % nižší, než byl dosavadní standard“, popisuje aktuální situaci na trhu Dokučajev.

Podle něj je jen otázkou, zda budou mít inkasní firmy dostatek prostředků, aby mohly všechny nabízené pohledávky nakupovat a vymáhat. Průměrně jde o finance s dobou splatnosti v rozmezí tří až pěti let, což přibližně odpovídá také době vymožení a inkasa pohledávky.

Holding SNAPCORE nakupuje vysoce likvidní portfolia a bankovní pohledávky na trzích východní Evropy a Asie. Ty pak spravuje a vymáhá ve spolupráci s partnerskou MBA Consulting. O zisky se pak dělí i s kvalifikovanými investory fondu r2p invest SICAV a.s.

 

Ing. Bc. Viktor Dokučajev

Rodák z Českých Budějovic. Vystudoval zároveň finanční matematiku na Jihočeské univerzitě a management podnikatelské sféry na VŠE v Jindřichově Hradci. Znalost ruského a anglického jazyka ho po škole zavedla na zkušenou do Kazachstánu. Po svém návratu vybudoval s Lubošem Žovincem globální společnost MBA Consult, která se zabývá správou a vymáháním rizikových aktiv s pobočkami v Česku, Slovensku, Rusku, Kazachstánu, Číně, Indii, Indonésii a Filipínách a nově i v USA. Společně založili i společnost Vyruchai Dengi, která dnes patří do TOP 10 mikrofinančních společností v Rusku. Založil a následně prodal holdingu Profi Credit Davida Berana filipínskou společnost Flexi Finance. Je zakladatelem fondu kvalifikovaných investorů r2p invest SICAV a.s., který se specializuje na odkup dluhových aktiv. Založil Holding SNAPCORE a.s., který všechny tyto společnosti zastřešuje. Celá skupina zaměstnává více než 3 500 lidí po celém světě. Obrat skupiny přesáhl v roce 2019 částku 50 milionů euro.

Dnešním dnem obdržela Česká republika prvních 10 tisíc respirátorů

Pátek třináctého je pro mnohé lidi nešťastným dnem. Ale nemusí to tak být vždycky. Počínaje dneškem totiž společnost Moldex doručila první z pravidelných týdenních a časově neomezených dodávek respirátorů České republice. První dodávka byla předána dnes ráno v 08:30.

 

Na začátku března nabídla společnost Moldex České republice pomoc s bojem proti nebezpečí nákazy a šíření koronaviru.  Formou pravidelných a časově neomezených dodávek respirátorů třídy FFP3 chce firma pomoci s řešením epidemie na území České republiky. 

 

„Centrální závozové místo Ministerstva zdravotnictví obdrží dne 13.03.2020 první z pravidelných týdenních dodávek Respirátorů 2555 FFP3 MOLDEX, které rozdělí dle vlastního klíče do jednotlivých zdravotnických zařízení. Dodávky budou realizovány za standardní ceníkové ceny pro rok 2020, to znamená ceny před vypuknutím epidemie koronaviru,“ informuje Martin Trojan ze společnosti Moldex.

 

Základem úspěchu byla rychlá domluva s Ministerstvem zdravotnictví

 

Přestože je v posledních týdnech obrovský nedostatek ochranných pracovních pomůcek dýchání zejména v průmyslovém odvětví, kam primárně společnost Moldex své výrobky dodává, ve světle aktuálních událostí se tato německo-americká firma vyrábějící pomůcky v České republice rozhodla rozšířit svou přítomnost ve zdravotnictví a aktivně se zapojit do potírání šíření koronaviru v České republice.  

 

Ve velmi krátké době se Moldex domluvil s Ministerstvem zdravotnictví na centralizovaném příjmu a distribuci nabízených respirátorů. Centralizovaná distribuce byla hlavní podmínkou Moldexu pro zapojení vedoucí k zajištění efektivního nakládání a spravedlivého rozdělení pro klíčová zdravotnická pracoviště.

 

„Jednání s Ministerstvem zdravotnictví probíhala velmi konstruktivně a díky přispění pana náměstka Filipa Vrubela se podařilo dosáhnout rychle potřebných dohod.  Ve věci logistického zajištění se velmi významně angažoval také Petr Hudec z firmy PHOENIX lékárenský velkoobchod,“ přibližuje Martin Trojan.

Katastrofický nedostatek ochrany dýchání v průmyslu

 

Kromě zajištění ochrany dýchání zejména exponovaných zdravotníků při boji s koronavirem, Moldex vnímá také palčivý problém vzrůstajícího nedostatku respirátorů na pracovištích v českém průmyslu. 

 

„Vlivem událostí posledních týdnů, zejména pak raketového nárůstu potřeby respirátorů do zdravotnických zařízení, ale také preventivních nákupů koncových spotřebitelů a výprodejů do zahraničí, došlo ke katastrofickému nedostatku ochrany dýchání profesionálních pracovníků v průmyslu. Tento problém v této chvíli není prioritou v potírání koronaviru, má ale již teď významný vliv na ochranu zdraví svářečů, lakýrníků a dalších profesí kde je potřeba dýchání chránit,“ upozorňuje Martin Trojan.

 

O firmě Moldex:

Firma Moldex-Metric AG & Co. KG (dále jen Moldex) je výrobcem profesionálních produktů pro ochranu sluchu a dýchání.  Hlavní část produkce směřuje do ochrany zdraví v profesionálním nasazení průmyslu, dlouhodobě ale dodává také do českého zdravotnického systému. Více informací na: https://www.moldex-europe.com/cz/domaci-stranka/

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha