Přihlásit
header 1000 kapital

Ověřeno: Data za 2. kvartál ukazují, že koronavir byty nezlevnil. Pokračující zdražování je markantní zejména v Praze

Koronavirová krize byty ve velkých městech nezlevnila. Nemovitosti naopak zdražují, a to nejen v Praze a Brně. V druhém kvartále letošního roku v hlavním městě vyšel metr čtvereční průměrně 101 852 korun, což je o tři procenta více než v prvním čtvrtletí. Meziročně je růst ještě vyšší, v druhém čtvrtletí loňského roku lidé zaplatili za metr čtvereční v české metropoli průměrně 88 939 korun. Vyplývá to z analýzy společnosti FérMakléři.cz, která spolupracuje s více než 100 realitními makléři z velkých i malých realitních kanceláří napříč celou Českou republikou. V přepočtu na metr čtvereční jsou nejdražší byty s nejmenší dispozicí. V Praze nyní vyjde metr čtvereční u bytů s dispozicí do 40 metrů čtverečních na 124 602 korun.

 „Koronavirová krize zatím na trendu postupného zdražování nemovitostí ve velkých městech nezměnila prakticky nic. Je zřejmé, že platební schopnosti nových majitelů bytů se výrazně nezměnily. Uvidíme, jak bude trh reagovat na podzim, kdy se očekává, že bez práce bude výrazně více lidí,“ říká Jan Boruta, jednatel FérMakléři.cz.

Zdražení nemovitostí dokládají kromě Prahy i data z dalších měst. Například v Brně stál v prvním čtvrtletí letošního roku metr čtvereční bytových prostor průměrně 67 380 korun, nyní je to už 70 127 korun. Oproti prvnímu kvartálu to znamená zdražení o 4,1 procenta. Ještě loni přitom metr čtvereční v Brně vyšel kupce průměrně na 60 134 korun. Meziroční růst tak činí dokonce 17 procent. „V Brně je dlouhodobě meziroční nárůst počtu obyvatel. Jako univerzitní město je Brno navíc magnetem pro mladé lidi. Když k tomu přičteme chybějící územní plán, logicky nám vyjde nepokrytí poptávky po bydlení,“ uvedl Jan Boruta k meziročnímu růstu cen. Také v největším moravském městě se růst cen týká velkých i malých bytů.

 

Ceny dál rostou i v Ostravě, a to oproti jiným městům poměrně výrazně. Metr čtvereční v moravskoslezské metropoli vyšel v druhém kvartále na 29 333 korun, proti prvnímu čtvrtletí letošního roku to znamená růst o 4,1 procenta. Meziročně je růst ještě markantnější. V druhém čtvrtletí loňského roku stál v Ostravě metr čtvereční bytových prostor 23 131 korun. Meziroční růst tak činí dokonce 27 procent.

 

Celý trh nemovitostí dle odborníků evidentně čeká na vývoj v dalších měsících, kdy teprve mohou přijít další ekonomické dopady pandemie. „Pozitivním krokem pro podpoření prodejů je zrušení daně z nabytí nemovitosti se zachování odpočtu úroků do výše 150 000 Kč. Po krátkém zaváhání se stabilizoval i hypoteční trh, kdy jsou aktuální sazby na úrovni roku 2017. Lidé se tedy zatím nemusí bát dodatečných nákladů při otočce fixace, “ dodává Jan Boruta.

_____

 

Tabulka: Srovnání cen vybraných nemovitostí za 1. a 2. kvartál 2020

Byty v osobním vlastnictví, stav průměr nebo po rekonstrukci

Q1/2020; cena za m2 (Kč)

Q2/2020; cena za m2 (Kč)

Byty 0 až 40 m2

Brno

81 067

82 399

 

Ostrava

29 848

31 682

 

Praha

122 267

124 602

Byty 41 až 80 m2

Brno

67 785

69 663

 

Ostrava

29 921

30 019

 

Praha

96 108

96 824

Byty 81 m2 a více

Brno

62 675

63 862

 

Ostrava

32 483

32 678

 

Praha

102 476

103 608

Zdroj: FérMakléři.cz

Změny v představenstvu Raiffeisen stavební spořitelny

Raiffeisen stavební spořitelna (RSTS) mění personální složení svého nejvyššího vedení. Novým předsedou představenstva se od 1. července stal Pavel Čejka. Místopředsedy jsou Jan Jeníček (dosavadní předseda představenstva RSTS) a Jiří Klumpar.

Pavel Čejka je zkušený bankéř a manažer ze skupiny Komerční banky a Société Générale. Zde zastával funkce provozního ředitele a člena vedení pro mezinárodní aktivity Société Générale, člena představenstva nebo finančního ředitele Komerční banky. Byl také členem dozorčí rady Modré pyramidy. Mimo jiné dříve pracoval v ČSOB a v poradenské společnosti Arthur Andersen.

Dosavadní předseda představenstva Jan Jeníček v představenstvu zůstává. Nově bude z pozice místopředsedy představenstva rozvíjet a vést obchodní a marketingové aktivity RSTS.

Třetím členem představenstva se stal Jiří Klumpar, který v posledních pěti letech pracoval v risk managementu Raiffeisenbank. Předtím působil například v poradenské společnosti PWC, šest let zastával funkci místopředsedy představenstva GE Money Bank, řídil Českou exportní banku a pracoval také pro Českou národní banku.

Ke všem uvedeným změnám se nyní formálně vyjádří Česká národní banka.

 

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna na českém trhu funguje od roku 1993, kdy působila pod názvem AR stavební spořitelna. Součástí finanční skupiny Raiffeisen se stala v roce 1998, kdy došlo k jejímu přejmenování na Raiffeisen stavební spořitelnu. Mezníkem v historii společnosti byl rok 2008, ve kterém se sloučila s HYPO stavební spořitelnou. V témže roce se také změnily vlastnické podíly akcionářů. V současné době drží 90 % akcií Raiffeisen Bausparkassen Holding GmbH a 10 % akcií Raiffeisenbank a.s. To se však změní v průběhu roku 2020, 100 % akcií by totiž měla převzít právě česká Raiffeisenbank.

Spořitelna poskytuje stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce a provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky. Je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

Trh s ojetinami se začíná stabilizovat, stále ale chybí méně ojeté automobily

Nabízené dovozovky jsou zastaralé a v horším stavu než před pandemií

 

Stále přetrvávající situace způsobená pandemií koronaviru znatelně zahýbala nabídkou automobilů nejen na českém trhu. Automobilů je v porovnání se začátkem letošního roku stále málo a chybí málo ojeté modely. Přesto je znát, že se trh začíná stabilizovat. V červnu mohli zájemci vybírat z více než 106 tisíc automobilů s nejčastější cenou 149 tisíc korun a ve věku 9,5 roku. Vyplývá to z kontinuálního monitoringu trhu ojetých aut společnosti AAA AUTO, spadající do skupiny AURES Holdings.

Podle dat společnosti AAA AUTO bylo v červnu na českém trhu nabídnuto celkem 106 205 ojetin, což je pouze o 2,6% méně než v květnu, ale o 35% více než v dubnu. „Vládní opatření proti šíření koronaviru výrazně narušila chod české ekonomiky a zavření provozoven na dlouhé měsíce bylo a bude pro většinu živností likvidační. Trh ojetých automobilů byl také výrazně poznamenán a dlouhodobě se budeme potýkat s nedostatkem automobilů. Na trhu chybí obzvláště mladší ojetiny. Velký vliv na to má i nárůst počtu zastaralých aut z dovozu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autobazarů AAA AUTO. Dle Svazu obchodu a cestovního ruchu na trhu chybí za poslední tři měsíce téměř 20 tisíc aut z dovozu v porovnání s loňským rokem. „Z velké části jde o zánovní ojetiny, které by mohly doplnit díru na českém trhu, kterou způsobil i výpadek ve výrobě nových aut,“ doplnila Topolová.

Nabídka modelů se v červnu výrazně nezměnila. Stále se dalo koupit nejvíce Škodovek, konkrétně hlavně modely Octavia a Fabia. Rozšířila se i nabídka Škody Rapid, která je po ukončení výroby velice žádaným modelem. Na třetí a čtvrté příčce se dále drží Volkswagen s modely Passat a Golf. Na úkor dieselových automobilů roste nabídka benzínových aut, kterých je v nabídce již 38%. O 5% poklesla nabídka alternativních pohonů v porovnání s květnem. Auta byla nejčastěji ve stáří 9,5 roku, s nájezdem 149 000 km a cenou 149 000 Kč.

Dopad epidemie COVID-19 na business: téměř třetina firem si myslí, že do čtvrt roku bude nabírat zaměstnance jako před epidemií

  • 57 % firem bylo negativně ovlivněno
  • 3 % pozitivně
  • Nejhůře zasaženo odvětví Ubytování a stravování (92 % firem v tomto sektoru muselo omezit provoz)
  • 31 % firem si myslí, že se na původní úroveň náborů vrátí do 3 měsíců
  • 19 % nikdy

 

Společnost ManpowerGroup Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro třetí čtvrtletí roku 2020, který tentokrát obsahovat dvě doplňující otázky, zkoumající dopad epidemie COVID-19 na jejich business a náborové aktivity do budoucna.

 

V rámci průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro třetí čtvrtletí 2020 byly všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 556 zaměstnavatelů v ČR položeny otázky: „Jak byla vaše běžná obchodní činnost ovlivněna epidemií COVID-19?“ a „Kdy očekáváte, že se vaše firma vrátí k původní úrovni náborových aktivit?“.

 

Epidemie COVID-19 ovlivnila negativně business 57 % českých firem, z toho 10 % muselo uzavřít svůj provoz úplně. 35 % společností nezaznamenalo změny v obchodní aktivitě a 3 % si dokonce polepšila.

 

V mezinárodním srovnání jsou dopady epidemie na provoz firem v ČR podobné, jako například v Německu nebo Slovensku. Příliš se neliší čeká data od globálního průměru, kde 63 % firem deklaruje negativní dopady epidemie na business.

 

V rámci ČR jsou nejvíce postižené malé podniky do 50 ti zaměstnanců a z hlediska regionů je nejvíce postižený region Praha.

 

Z daleka nejvíce postiženým sektorem je Ubytování a stravování, kde 53 % firem muselo zavřít úplně a 92 % do nějaké míry omezilo provoz. Nejdůležitější zaměstnavatelský sektor Zpracovatelský průmysl velmi vzácně dospěl ke 100% uzavření provozu. Vždy dále probíhala částečná činnost, vychystávání stávajících zakázek, údržba. I tak ale 30 % zaměstnavatelů v tomto sektoru omezilo provoz o více než 50 %.

 

„Pandemie zasáhla mnoho odvětví a oborů. Sebevíce konzervativní zaměstnavatelé museli své návyky přehodnotit, kdo doposud odmítal nové technologie, status home-office, on-line fungování, virtuální setkávání nebo bezkontaktní transakce, musel se rychle přeorientovat. Do on-line prostředí se přesunuly prodejny, provozovny, restaurace i administrativní služby. S koncem nouzového stavu a postupným rozvolněním se lidé budou pomalu navracet ke svým starým dobrým zvyklostem, ale určitá část lidí si komfort vzdáleného přístupu z pohodlí domova bude chtít ponechat i do tzv. nového normálu,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká republika.

 

56 % firem si myslí, že se na původní úroveň náborové aktivity vrátí do roka. 19 % firem se ale domnívá, že se na původní úroveň náborů nevrátí nikdy.

 

Z hlediska návratu k náborové intenzitě před epidemií je ČR o něco optimističtější, než je globální průměr. 56 % firem si myslí, že se na původní úroveň náborů vrátí do 12 měsíců - 31 % do 3 měsíců, 18 % v době 4 - 9 měsíců, 7 % v době 10 – 12 měsíců.

 

“U dělnických nebo administrativních pozic si bude moci zaměstnavatel více vybírat, ale ani vysoká nezaměstnanost nevyřeší problém nedostatku řemeslníků, techniků, mechaniků, lékařů nebo programátorů. Epidemie zřejmě urychlí změny v ekonomice, které už tak byly revoluční v důsledku možností digitalizace a robotizace. Nutnost rychlého tréninku a rekvalifikace velkého množství lidí bude po epidemii ještě naléhavější,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká republika.

 

 

O společnosti ManpowerGroup

Společnost ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) je téměř 70 let světovým lídrem v poskytování inovativních služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. Skupina společností ManpowerGroup, fungující pod značkami Experis™, Manpower®, ManpowerGroup™ Solutions a Right Management®, pomáhá 400 000 klientům v 80 zemích a oblastech zlepšit výkonnost jejich pracovníků a více než 600 000 uchazečům zajistí odpovídající práci. ManpowerGroup byla v roce 2020 již pojedenácté jmenována jednou ze světových nejetičtějších společností, a posílila tím svoji pozici jako nejdůvěryhodnější společnost ve svém oboru.

 

Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2019, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

 

Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz

Obrat skupiny Geis poprvé přesáhl miliardu eur

Skupina Geis uzavřela finanční rok rekordním číslem: v roce 2019 dosáhl mezinárodní poskytovatel logistických služeb 1,038 miliardy eur čistého obratu a poprvé tak překročil pověstnou miliardu. Meziročně se jedná o nárůst o 9,5 procenta. „Rok 2019 byl celkově velmi dobrý,“ uvádějí majitelé a jednatelé skupiny Hans-Georg Geis a Wolfgang Geis. „Jsme spokojeni s obratem i hospodářským výsledkem.“

Výhled do roku 2020

I začátek roku 2020 byl pro skupinu velmi dobrý. Příchod pandemie koronaviru ztížil možnost odhadu budoucího vývoje do konce roku. „Aktuálně nemůžeme dělat žádné predikce k vývoji roku 2020,“ vysvětlují Hans-Georg Geis a Wolfgang Geis.

Foto: Geis CZ s.r.o.

Více informací na: www.geis.cz

Průzkum Prazdroje: trvale zavřených hospod bude mnohem méně, než se čekalo

Naprostá většina tuzemských hospod, které ještě před měsícem nechtěly kvůli dopadům koronakrize znovu otevřít, změnila svůj postoj. Z detailního průzkumu Plzeňského Prazdroje z minulých dnů vyplývá, že pokračování podnikání nyní plánuje 97,5 % hospod. Ještě počátkem dubna to podle průzkumu pivovaru vypadalo, že se jich již neotevře více než desetina, Dataservis pak predikoval dokonce uzavření až čtvrtiny provozů. Data Prazdroj získal z více než 16 000 tuzemských hospod, tedy z 80 % všech, se kterými spolupracuje a které představují většinu tuzemského trhu.

 

„Původní pesimistická nálada se s dnešním otevřením zahrádek a blížícím se datem otevření celých hospod, stanoveným na 25. května, proměňuje. Je jasné, že hospodští jsou v tíživé situaci a řada z nich má vážné finanční problémy. Většina těch, kteří původně chtěli řemeslo pověsit na hřebík, se ale rozhodla pokračovat. Z našich dvou desítek tisíc partnerských provozoven tak trvale uzavřených zůstane zhruba jen 500,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

 

Prazdroj a s ním i další pivovary se snažily a snaží po celou dobu krize hospodám pomáhat, zmírnit negativní dopady v souvislosti s koronakrizí a připravit je na restart jejich podnikání. Prazdroj například pomáhal hostinským v získávání úvěrů z vládních programů Covid, stál u startu projektu Zachraňte hospodu a nyní každé znovuotevírané hospodě dává jeden sud piva zdarma. Provozovny také vybavuje desinfekčními prostředky.

 

„Víme, že propady tržeb za deset týdnů uzavřeného nebo silně omezeného provozu může jakákoli pomoc z vnějšku pouze zmírnit, přesto cítíme, že i díky finanční, materiální a morální podpoře z více stran se podařilo zmírnit skeptickou náladu na trhu. Hostinští se chtějí znovu věnovat svým zákazníkům, někteří zatím jen na zkoušku, ale celkově je cítit na trhu pozitivní odhodlání,“ doplňuje Tomáš Mráz.

 

Plzeňský Prazdroj

 

· S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.

· Prazdroj společně se Svazem pivovarů a sladoven a dalšími partnery podporuje iniciativu Zachraň hospodu, přes kterou si mohou spotřebitelé koupit voucher do svého oblíbeného podniku a pomoci mu tak finančně překlenout toto těžké období. Voucher uplatní po znovuotevření, ale peníze dostanou hospody hned, a to je pro ně vítaná pomoc.

· Prazdroj pomáhá hospodám i dalšími aktivitami: kompenzuje jim sudy, které během uzavření expirují, radí hospodským s tím, jak zakonzervovat hospodu a výčep, pokud mají úplně zavřeno, aby pak zařízení našli v bezvadném stavu, nebo majitelům a provozovatelům hospod zprostředkovali návod, jak žádat o úvěr z programu COVID.

· Dále se pivovar snaží vynakládat svou energii a prostředky tam, kde může pomoci, například posílá zdarma nealkoholické pivo Birell zdravotníkům a dalším složkám záchranného systému.

· Hygienickým stanicím a nemocnicím nabízí možnost využít mobilní stany, které využívá na venkovních akcích.

· Prazdroj pomohl také odstartovat projekt Zdeňka Pohlreicha „Vaříme nepostradatelným“, který vaří jídlo zdarma pro pražskou záchranku, hasiče a policisty. Ke každému obědu pro zdravotníky a další členy záchranných složek přidá Birell jedno nealkoholické pivo. Zároveň Prazdroj přispěl na rozjezd projektu částkou půl milionu korun na nákup surovin, ze kterých budou restaurace obědy vařit.

· Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.

Koronavirus: Lidé si začínají opět kupovat auta na splátky, průměrná financovaná částka je 195 tisíc

Na úvěr si nyní kupují vozy až dvě pětiny zákazníků

 

Pátý den od uvolnění prodejů v autobazarech a s přibývajícími informacemi o urychlení scénáře návratu k normálnímu fungování země se zdá, že lidé ztrácejí obavy o budoucnost ekonomiky. Stoupá totiž zájem o nákup ojetých vozů na splátky. Podle statistických údajů sítě AAA AUTO se nyní prodávají na úvěr již dvě pětiny vozů.

„V České republice nyní prodáváme na úvěr zhruba 40 až 50 vozů denně, tedy zhruba 40 % z celkového objemu. Průměrná financovaná částka je u jednoho vozu momentálně 195 tisíc korun. Vozy, které se nejvíce prodávají na splátky jsou zejména značky Škoda, především Octavia a Fabia,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA AUTO. Současný poměr počtu lidí, kteří si kupují vozy na splátky, se tak vyrovnal předkrizovému stavu.

U nově poskytnutých úvěrů je možné odložit splácení o tři měsíce. Lidé také mohou získat první tři splátky zpět v hotovosti. „V současné době, kdy má řada lidí výpadek příjmů, je to jistě vítaná finanční injekce,“ poznamenala Karolína Topolová. Při sjednávání úvěru je možno získat velmi zajímavou úrokovou sazbou, která poklesla vlivem přebytku finančních prostředků na straně poskytovatelů vůči původním plánům až na dnešních 3,9 %.

Mnoho lidí také využívá možnosti protiúčtu, kdy mohou vyměnit svůj starší vůz za novější a získat při tom na nákup vyšší slevu. „Lidé tak mají díky úvěrům a protiúčtům možnost pořídit si lepší vůz, než na jaký by měli pouze při využití vlastní hotovosti. Protiúčty využívá dokonce pětina zákazníků,“ doplnila Karolína Topolová.

Síť AAA AUTO již od začátku pandemie koronaviru pravidelně desinfikuje nabízené vozy i prostory svých poboček. V souvislosti se znovuotevřením poboček přijala společnost další hygienická a bezpečnostní opatření. Prodejci, jejichž zdravotní stav pravidelně kontrolujeme, používají ochranné prostředky, roušky a rukavice. Zákazníci mají v autocentrech k dispozici jednorázové rukavice a desinfekci a zejména dostatek osobního prostoru tak, aby se nemuseli setkávat s dalšími klienty. Minimální vzdálenost mezi zákazníky je nejméně 2 metry, maximálně se využívají bezhotovostní platby a doba pobytu zákazníků na pobočkách je zkrácena na nezbytné minimum.

„Pro desinfekci vozů jsme nakoupili nové technologie a zpřísnili procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná,“ dodala Karolína Topolová. Proces čištění vozů byl vždy v AAA AUTO na vysoké úrovni, nyní byl ještě posílen specificky o úkony posilující desinfekční účinky. Mezi ně patří desinfekce všech povrchů, volantu, řadicí páky, klíčů, madel či klik. Video o těchto postupech je možno shlédnout na YouTube kanálu AAA AUTO zde: https://youtu.be/Z5E1qpS2iG0

V posledních téměř pěti týdnech probíhaly prodeje vozů v síti AAA AUTO pouze on-line a s využitím call centra, s dovozem aut zákazníkům domů. Tento systém prodeje zůstane možný i nadále, včetně poskytnutí úvěru, pojištění či dalších služeb, spojených s nákupem vozu.

Nové televizory od Samsungu dokáží uzpůsobit jas osvětlení místnosti i scénám a zvuk okolnímu hluku

Funkce Adaptive Picture dokáže měnit jas i podle jednotlivých scén, Object Tracking Sound zase sladí zvuk s pohybem objektů na obrazovce.

 

Nové inteligentní funkce pro vylepšení zážitku z obrazu a zvuku nabízí letošní modelové řady televizorů QLED 8K a QLED 4K od Samsungu. Tradiční televizní senzory dokážou upravit jas obrazovky podle okolního světla v místnosti, ovšem technologie Adaptivní obraz u televizoru Q950T jde podstatně dále – jas se u ní mění v jednotlivých scénách, takže se diváci mohou těšit na špičkový obraz s dostatečným kontrastem v jakémkoli prostředí.

QLED televizory od Samsungu pro letošní rok jsou také vybaveny   funkcí Zvuk sledující pohy  Object Tracking Sound (OTS), která využívá umělou inteligenci pro sladění pohybu zvuku s pohybem objektů na obrazovce. Tím vzniká plnohodnotný a velmi kvalitní prostorový zvuk v uspořádání 5.1. Napomáhají tomu i reproduktory, které se nacházejí po všech stranách displeje QLED, a na zadní straně pak nechybějí ani basové subwoofery.

 

Nové televizory řady QLED 8K a QLED 4K kromě toho dokáží automaticky upravit úroveň dialogů, aby je nerušily zvuky v domácnosti, například mixér nebo vysavač. Technologie Active Voice Amplifier (AVA) automaticky tyto hluky detekuje a sama zesílí dialogy. QLED televize analyzuje každou scénu v reálném čase, aby identifikovala a zpracovala typ zvuku. Tento proces začíná tím, že oddělí a klasifikuje vstupní zvukové signály. Klíčové vlastnosti jsou poté zesílené a upravené tak, aby co nejlépe odpovídaly dané scéně.

 

Doporučené maloobchodní ceny letošních modelových řady televizorů QLED začínají na 19 900 Kč na trhu jsou od již od dubna.

 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými průlomovými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, systémů LSI, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha