Přihlásit
header 1000 kapital

Karolína Topolová se stala manažerkou roku v žebříčku TOP 25 žen českého byznysu

Bude tomu téměř osm let, kdy se Karolína Topolová jako první žena v Evropě stala generální ředitelkou velké automotive společnosti, největšího středoevropského prodejce ojetých automobilů AAA AUTO, dnes AURES Holdings. Pod jejím vedením síť AAA AUTO výrazně expandovala a skupina AURES Holdings se proměnila v komplexního poskytovatele mobility a prodejce digitálních řešení pro obchodování s automobily. Včera se již po osmé za sebou Karolína Topolová umístila v žebříčku TOP ženy Česka 2019, kde v rámci 15. jubilejního vyhlášení získala 1. místo v kategorii Manažerka roku.

 

Když Karolína Topolová před dvaadvaceti lety nastoupila do společnosti s cílem založit call-centrum, nemohla ani tušit, že díky své vytrvalosti a tvrdé práci bude stát v jejím čele a řídit téměř 3 000 zaměstnanců na 57 pobočkách ve čtyřech zemích. Navíc s ročním prodejem 86 000 aut. Karolína Topolová je navíc stále jedinou ženou, která stojí v čele velké společnosti obchodující s automobily ve střední Evropě. Její působení již osmým rokem za sebou ocenila odborná dvacetičlenná porota složená z osobností českého byznysu a veřejné sféry v rámci soutěže TOP ženy Česka 2019, která hodnotila vliv finalistek, jejich výkon, podnikatelský příběh a společenský přínos. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings letos dosáhla na nejvyšší příčku v kategorii Manažerka roku. Mottem patnáctého ročníku respektované byznysové a společenské události bylo „Ty, které mění svět“.

 

„Ocenění odborné poroty je pro mě ctí a vnímám to jako uznání dosavadní práce a osobní motivaci do dalších let. Utvrzujeme mě to v tom, že posouváme naši společnost správným směrem. Dávno nejsme jen obchodník s ojetými automobily.  Naším cílem je komplexní řešení mobility pro naše zákazníky, proto nabízíme širokou škálu automobilů od zánovních až po investiční, pronajímáme vozy, ale i prodáváme software do dalších zemí jako je Jihoafrická republika nebo Kazachstán. I díky tomu jsme v uplynulém roce prodali 86 000 aut, což je nejvíce v naší osmadvacetileté historii,“ říká s úsměvem Karolína Topolová.

 

Umístění v žebříčku TOP ženy Česka navazuje na další ocenění, která Karolína Topolová za poslední dobu získala. Pět let v řadě je Karolína Topolová zařazována mezi nejvlivnější ženy českého byznysu podle časopisu Forbes, pravidelně se umisťuje mezi finalisty soutěže Manažer roku, kde navíc získala titul Mladý manažerský talent, na základě úspěchu značky Mototechna se stala Marketérem roku 2017 a byla oceněna také titulem Lady Pro. Pod jejím vedením se značka AAA AUTO posunula v žebříčku CZECH TOP 100 na 45. pozici, v žebříčku Českých 100 nejlepších dokonce na 37. Značka získala také celoevropské prestiží ocenění European Business Awards 2016/2017, kde se stala druhou nejcennější firmou Evropy ze 33 zúčastněných zemí.

 

Karolína Topolová začínala svou kariéru jako programová manažerka v pražském hotelu Prague Hilton Atrium. V roce 1998 založila call centrum v AAA AUTO, které se stalo jedním z nejmodernějších a největších v oboru ve střední Evropě. V roce 2006 postoupila na funkci Group HR and Call Centre Director, o rok později se stala viceprezidentkou společnosti a podílela se na vstupu firmy na českou a budapešťskou burzu cenných papírů. Pod jejím vedením se společnost v roce 2014 prodala v rámci transakce o celkové hodnotě přes šest miliard korun. Aktuálně je již osmým rokem generální ředitelkou a předsedkyní představenstva, je vdaná a má šestiletou dceru.

Češi projevují silnou touhu po cestování, v blízké době do něj plánuje investovat velká část národa

Zhruba 86 % dotázaných Čechů bude investovat do cestování, které se tak umístilo na první příčce investičních plánů Čechů dle průzkumu BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Druhou naší nejčastěji plánovanou investicí je se 77 % zařizování domácnosti, tedy nákup nového nábytku, elektrospotřebičů, bytových doplňků nebo rekonstrukce nemovitosti.

Průzkum, který byl zrealizován na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích, poodkrývá investiční plány lidí v jednotlivých zemích. „Po cestování nejvíce touží lidé v Rusku, kde za své cesty plánuje utrácet 89 % respondentů, Portugalci vyjádřili touhu cestovat ve stejné míře jako Češi 86 %, Poláci jen o něco méně (85 %) a nejméně ze srovnávaných zemí Belgičané. Zařizování domácnosti a rekonstrukci plánuje dle průzkumu 77 % Čechů, více už je to jenom v Polsku a Rusku,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

69 % Čechů plánuje investovat do zdraví či vzdělávání

Velké procento našeho národa také hodlá investovat do zdravotní péče, ať už své či někoho z rodiny. Nejvíce se na zdraví zaměří opět v Rusku, kde takovou investici plánuje 80 % dotázaných, v Polsku pak 74 %, v Portugalsku 73 % a v Turecku 72 % respondentů.

Co se týče vzdělávání dětí, chce do něj investovat 69 % Čechů, což je skoro nejvíce ze všech sledovaných zemí. Více pak pouze v Turecku, kde uvažuje o investici do lepšího vzdělání svých dětí 79 % dotázaných. V Německu je to pouze 38 %.

Nejméně se nám chce investovat do stěhování a zahájení vlastního podnikání

Naopak pouze 27 % Čechů v průzkumu odpovědělo, že plánují investovat do stěhování, ať už do jiné země či pouze města. Podobně jsme na tom s investováním do rozjetí vlastního byznysu. Do něj je ochotno investovat 30 % českých respondentů. Pro srovnání s našimi sousedy – u Poláků je to významně, a to o 20 % více.

 

 

 

O průzkumu

Pojišťovna BNP Paribas Cardif realizovala průzkum na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích na třech kontinentech (Evropa, Latinská Amerika a Asie). Cílem bylo posoudit potřebu osobního pojištění a analyzovat změny spotřebitelského chování a očekávání vůči pojištění. Průzkum provedla výzkumná agentura Ipsos.

 TOP 5 aut, na kterých neproděláte kalhoty

TOP 5 aut, na kterých neproděláte kalhoty

Velká trojka - Audi, BMW a Mercedes ztratí nejvíce, za tři roky i přes 50% hodnoty. Fakt, že nové auto není tou nejlepší investicí, je obecně známý. Nová auta ztratí za první tři roky v průměru 33 % své původní hodnoty. Existují však značky a modely, u kterých není ztráta hodnoty tak vysoká. Naopak prémiové značky dokáží přijít i o více než polovinu hodnoty. Vyplývá to z dat, která zveřejnila Mototechna.

Pět kompetencí vedoucích k úspěchu

Pět kompetencí vedoucích k úspěchu

Orientace na úspěch, odvaha riskovat, analýza dopadů a vlivů, schopnost výrazné sebekontroly a důraz na týmovou práci. To je pět klíčových kompetencí, ve kterých podnikatelé v oboru udržitelných energií vykazují vysoké hodnoty. Vyplývá to z analýzy E2Talent®, kterou provedlo evropské společenství pro inovace v oblasti udržitelné energie EIT InnoEnergy.
Co musí umět a jaký by měl být podnikatel, který chce uspět v oboru udržitelných energií? Odpověď na tuto otázku hledala a nalezla analýza 800 podnikatelských profilů, kterou pomocí svého modelu pro analýzu týmů E2Talent® provedlo společenství EIT InnoEnergy. Studie, která vznikla ve spolupráci s ESADE Business School, se jako první svého typu věnuje schopnostem podnikatelů působících v oblasti udržitelné energie.

Na trh přichází revoluční pracovní stoly, které si dávají za cíl změnit návyky Čechů

Na trh přichází revoluční pracovní stoly, které si dávají za cíl změnit návyky Čechů

Rychlý životní styl, dlouhé sezení u počítačů a zejména nesprávné držení těla aktuálně trápí většinu populace v práci i doma. Aby člověk předešel únavě, bolestem a psychické nepohodě, je ideální střídat polohy vsedě a vestoje. Ne každé pracoviště je však tomuto požadavku nakloněno a umožňuje svým vybavením tyto varianty. K dobré výkonnosti je zapotřebí ideální pracovní zázemí s ergonomicky nastavitelným stolem a židlí. To je trend, kterým se řídí například v Holandsku, kde je ze zákona povinné, aby zaměstnavatelé vybavili kanceláře výškově nastavitelnými stoly, na rozdíl od ČR.

Začíná jubilejní dvacátý ročník soutěže EY Podnikatel roku České republiky. Hledáme podnikatele, kteří mění svět k lepšímu

Přihlaste se nebo nominujte výjimečné podnikatele, kteří jsou inspirací a vzorem pro ostatní, do celosvětové podnikatelské soutěže. Společnost EY hledá v České republice již dvacátého EY Podnikatele roku, který bude naši zemi reprezentovat na světovém finále v Monte Carlu. Porotu soutěže zajímají nejen hospodářské výsledky, ale především výjimečný podnikatelský příběh. Soutěží se v kategoriích EY Podnikatel roku České republiky, EY Technologický podnikatel roku, EY Začínající podnikatel roku a EY Společensky prospěšný podnikatel roku. Česká televize letos vyhlásí historicky čtvrtého vítěze Ceny České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění. Čtenáři MF DNES a iDNES.cz opět budou vybírat nejlepší podnikatelský příběh. Oceněni budou i úspěšní podnikatelé v krajích. Přihlášky a nominace je možné podávat do 21. října 2019. Soutěž EY Podnikatel roku již dvacet let objevuje výjimečné osobnosti, kterým nechybí vize, odvaha ani silná motivace. Podnikatele, kteří se ani přes těžké počátky nevzdali a vybudovali stabilní a prosperující firmy. „V soutěži EY Podnikatel roku již dvacet let oceňujeme české podnikatele a vyzýváme je, aby svým podnikatelským příběhem inspirovali veřejnost. Těší mě, že se ke zkušeným podnikatelům přidávají stále mladší generace se svými jedinečnými start-upy, které postupně přispívají ke zvyšování zaměstnanosti, významně pomáhají rozvoji regionů a zviditelňují českou stopu v zahraničí. Chtěla bych i v letošním roce vyzvat veřejnost, aby nám pomohla poznat řadu podnikatelských osobností, o nichž ještě nevíme. Nominujte podnikatele ze svého okolí či regionu, kterého si vážíte, a jehož úspěšný příběh by mohl být správnou inspirací pro začínající podnikatele,“ vyzývá Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy. „Být oceněn jako podnikatel roku je prestiž, zážitek, radost i motivace. Jde o zviditelnění firmy a podnikatelského příběhu v tom nejlepším smyslu slova. Věříme, že to není jen naše cesta, ale i cesta pro další, možná mladší podnikatele. Světové finále v Monaku přináší spoustu inspirace a obchodních příležitostí. Bylo pro nás rovněž možností, jak prezentovat české strojírenství a um českých inženýrů ve světě. Každému bychom účast v soutěži doporučili,“ uvádí Radka Prokopová a František Fabičovic, majitelé společnosti Alca plast, s.r.o., držitelé titulu EY Podnikatel roku 2018 České republiky. Radka Prokopová zasedne v čele odborné poroty letošního ročníku soutěže. V současné době je EY Podnikatel roku jediná světově uznávaná soutěž svého druhu, která se pravidelně vyhlašuje již ve více než padesátce zemí na šesti kontinentech. V loňském ročníku dorazilo jen v České republice více než 320 nominací, celkově se přihlásilo 93 podnikatelů ze 73 firem. Žen podnikatelek mezi nimi bylo 10. Firmy všech soutěžících dosahovaly obratů v hodnotě 29 miliard korun, měly celkový zisk ve výši 1,95 miliard korun a jejich společnosti zaměstnávaly více než 8 870 lidí. Nejvíce nadějí v klání o celorepublikový titul mělo hlavní město Praha, Jihomoravský a Středočeský kraj. Trofej EY Podnikatele roku 2018 České republiky získali partneři v životě i byznysu František Fabičovic a Radka Prokopová, ze společnosti Alca plast. Jejich společnost patří mezi nejvýznamnější dodavatele sanitární techniky na světě. Celorepublikovým finalistům soutěže věnovala společnost BMW voucher na bezplatné užívání nového vozu BMW řady 5. V celosvětovém klání v monackém Monte Carlu získal letos titul EY Světový podnikatel roku americký start-upista a filantrop Brad Keywell ze společnosti Uptake Technologies, která se zabývá vývojem prediktivního analytického software. Spolupracuje s desítkami průmyslových podniků, jimž pomáhá zvyšovat produktivitu práce a efektivitu díky využívání umělé inteligence při zpracování provozních dat. Nominovat podnikatele do soutěže může kdokoliv, nejlépe prostřednictvím nominačního formuláře na stránkách www.podnikatelroku.cz. Na stejných webových stránkách je k dispozici rovněž přihláška pro podnikatele. Uzávěrka přihlášek i nominací je 21. října 2019. V čele poroty zasedne loňská vítězka Radka Prokopová (Alca plast) a spolu s ní budou o vítězi rozhodovat i další držitelé titulu EY Podnikatel roku, jako například František Piškanin (HOPI), Zbyněk Frolík (LINET), Eduard Kučera (AVAST Software) nebo Pavel Juříček (BRANO GROUP). Porota se řídí mezinárodně platnými pravidly EY a neomezuje se pouze na ekonomická data. Naopak, hodnocení zohledňuje mimo jiné osobnost soutěžícího, jeho čestnost a poctivost, strategickou orientaci či inovace a dopad jeho podnikání. Soutěžní kategorie Soutěží se v kategoriích EY Podnikatel roku České republiky, EY Technologický podnikatel roku, EY Začínající podnikatel roku a EY Společensky prospěšný podnikatel roku. Porota již tradičně oceňuje i nejlepší podnikatele v jednotlivých krajích. Držitele krajského titulu EY Podnikatel roku má každoročně kraj Olomoucký, Jihomoravský, Moravskoslezský, Zlínský, Praha a Středočeský kraj, v závislosti na počtu a kvalitě nominovaných může porota ocenit podnikatelské osobnosti i v dalších krajích. V loňském roce byla Českou televizí, hlavním mediálním partnerem soutěže, potřetí udělena Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění. Jejím cílem je ocenit osobnosti, které se vedle své podnikatelské činnosti aktivně věnují podpoře kultury nebo zvelebování veřejného prostoru. Hlavní spoluorganizátor soutěže deník MF DNES a iDNES.cz. již tradičně vyhlašuje čtenářskou anketu o nejlepší podnikatelský příběh. Do kategorie EY Technologický podnikatel roku mohou být nominováni podnikatelé, jejichž společnosti technologie vytvářejí nebo inovativním způsobem využívají. Odborné porotě předsedá Jaroslav Klíma, generální ředitel a předseda představenstva TESCAN ORSAY HOLDING, držitel titulů Technologický podnikatel roku 2011 a Podnikatel roku 2011 Jihomoravského kraje. Na ocenění EY Začínající podnikatel roku může být nominován podnikatel, který k 31. 12. 2019 nedosáhl věku třiceti let nebo celková doba jeho podnikatelské činnosti nepřesahuje 5 let (s podnikáním začal po 1. 1. 2014). Hlásí-li se za jednu společnost více podnikatelů, pro zařazení do kategorie EY Začínající podnikatel roku musí podmínku týkající se věku, nebo délky podnikání splňovat všichni. Podmínka počtu zaměstnanců se na tuto kategorii nevztahuje. ·Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění Do soutěže o Cenu České televize za podnikatelský přínos kultuře a umění může být zařazen jakýkoliv účastník soutěže, který podporuje finančně či materiálně projekty, jež jsou součástí kultivace českého veřejného života skrze umění (hudební festivaly, výstavní činnost atp.), ale také projekty zaměřené na veřejný prostor (péče o krajinu, kulturní dědictví, architektura atp.). Podpora těchto projektů není předmětem podnikatelské činnosti podnikatele a není realizována za účelem dosažení zisku. Více informací o hodnoticích kritériích Ceny ČT – Podnikatelský přínos kultuře a umění naleznete zde: https://podnikatelroku.cz/cena-ceske-televize-podnikatelsky-prinos-kulture-a-umeni Letos již počtrnácté vyhlašuje EY také soutěž EY Společensky prospěšný podnikatel roku (dříve Sociálně prospěšný podnikatel roku). Přihlásit se mohou společensky prospěšní podnikatelé, zakladatelé ziskové nebo neziskové organizace nebo vlastníci (spoluvlastníci) obchodních společností, podnikající (k 31. prosinci 2018) alespoň 2 roky, kteří v praxi aplikují zásady podnikání tak, aby dosáhli řešení společenských problémů. Společensky prospěšné podnikání je o zavádění praktických, inovativních přístupů zaměřených na okrajové záležitosti či skupiny společnosti a mělo by poskytovat praktickou a životaschopnou alternativu k čistě charitativní či státní politice v dané oblasti. Podporovatelem soutěže je mezinárodní síť sociálních inovátorů, organizace Ashoka. Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2019 České republiky bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 3. března 2020. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 4. – 7. června 2020 v Monte Carlu. ·Partneři soutěže EY Podnikatel roku 2019 Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2019 je BMW Group Česká republika. Partnerem soutěže je společnost Raiffeisenbank. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a zpravodajský portál Info.cz. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky. O soutěži EY Podnikatel roku EY Podnikatel roku je nejprestižnější světová soutěž podnikatelů, která vzdává hold výjimečným osobnostem. Jejím cílem je ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé začínající podnikatele. Soutěž EY Podnikatel roku je koncipována jako mezinárodní, proto jsou kritéria, podle nichž jsou posuzováni jednotliví účastníci, v každé zemi srovnatelná. V současné době se jako jediná světově uznávaná soutěž svého druhu pravidelně vyhlašuje již téměř v 60 zemích na šesti kontinentech. Podrobnější informace naleznete na www.podnikatelroku.cz. O EY EY je předním celosvětovým poskytovatelem odborných poradenských služeb v oblasti auditu, daní, transakčního a podnikového poradenství. Znalost problematiky a kvalita služeb, které poskytujeme, přispívají k posilování důvěry v kapitálové trhy i v ekonomiky celého světa. Výjimečný lidský a odborný potenciál nám umožňuje hrát významnou roli při vytváření lepšího prostředí pro naše zaměstnance, klienty i pro širší společnost. Název EY zahrnuje celosvětovou organizaci a může zahrnovat jednu či více členských firem Ernst & Young Global Limited, z nichž každá je samostatnou právnickou osobou. Ernst & Young Global Limited, britská společnost s ručením omezeným garancí, služby klientům neposkytuje. Pro podrobnější informace o naší organizaci navštivte prosím naše webové stránky www.ey.com.

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha