Přihlásit
header 1000 kapital
 TOP 5 aut, na kterých neproděláte kalhoty

TOP 5 aut, na kterých neproděláte kalhoty

Velká trojka - Audi, BMW a Mercedes ztratí nejvíce, za tři roky i přes 50% hodnoty. Fakt, že nové auto není tou nejlepší investicí, je obecně známý. Nová auta ztratí za první tři roky v průměru 33 % své původní hodnoty. Existují však značky a modely, u kterých není ztráta hodnoty tak vysoká. Naopak prémiové značky dokáží přijít i o více než polovinu hodnoty. Vyplývá to z dat, která zveřejnila Mototechna.

Pět kompetencí vedoucích k úspěchu

Pět kompetencí vedoucích k úspěchu

Orientace na úspěch, odvaha riskovat, analýza dopadů a vlivů, schopnost výrazné sebekontroly a důraz na týmovou práci. To je pět klíčových kompetencí, ve kterých podnikatelé v oboru udržitelných energií vykazují vysoké hodnoty. Vyplývá to z analýzy E2Talent®, kterou provedlo evropské společenství pro inovace v oblasti udržitelné energie EIT InnoEnergy.
Co musí umět a jaký by měl být podnikatel, který chce uspět v oboru udržitelných energií? Odpověď na tuto otázku hledala a nalezla analýza 800 podnikatelských profilů, kterou pomocí svého modelu pro analýzu týmů E2Talent® provedlo společenství EIT InnoEnergy. Studie, která vznikla ve spolupráci s ESADE Business School, se jako první svého typu věnuje schopnostem podnikatelů působících v oblasti udržitelné energie.

Na trh přichází revoluční pracovní stoly, které si dávají za cíl změnit návyky Čechů

Na trh přichází revoluční pracovní stoly, které si dávají za cíl změnit návyky Čechů

Rychlý životní styl, dlouhé sezení u počítačů a zejména nesprávné držení těla aktuálně trápí většinu populace v práci i doma. Aby člověk předešel únavě, bolestem a psychické nepohodě, je ideální střídat polohy vsedě a vestoje. Ne každé pracoviště je však tomuto požadavku nakloněno a umožňuje svým vybavením tyto varianty. K dobré výkonnosti je zapotřebí ideální pracovní zázemí s ergonomicky nastavitelným stolem a židlí. To je trend, kterým se řídí například v Holandsku, kde je ze zákona povinné, aby zaměstnavatelé vybavili kanceláře výškově nastavitelnými stoly, na rozdíl od ČR.

Začíná jubilejní dvacátý ročník soutěže EY Podnikatel roku České republiky. Hledáme podnikatele, kteří mění svět k lepšímu

Přihlaste se nebo nominujte výjimečné podnikatele, kteří jsou inspirací a vzorem pro ostatní, do celosvětové podnikatelské soutěže. Společnost EY hledá v České republice již dvacátého EY Podnikatele roku, který bude naši zemi reprezentovat na světovém finále v Monte Carlu. Porotu soutěže zajímají nejen hospodářské výsledky, ale především výjimečný podnikatelský příběh. Soutěží se v kategoriích EY Podnikatel roku České republiky, EY Technologický podnikatel roku, EY Začínající podnikatel roku a EY Společensky prospěšný podnikatel roku. Česká televize letos vyhlásí historicky čtvrtého vítěze Ceny České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění. Čtenáři MF DNES a iDNES.cz opět budou vybírat nejlepší podnikatelský příběh. Oceněni budou i úspěšní podnikatelé v krajích. Přihlášky a nominace je možné podávat do 21. října 2019. Soutěž EY Podnikatel roku již dvacet let objevuje výjimečné osobnosti, kterým nechybí vize, odvaha ani silná motivace. Podnikatele, kteří se ani přes těžké počátky nevzdali a vybudovali stabilní a prosperující firmy. „V soutěži EY Podnikatel roku již dvacet let oceňujeme české podnikatele a vyzýváme je, aby svým podnikatelským příběhem inspirovali veřejnost. Těší mě, že se ke zkušeným podnikatelům přidávají stále mladší generace se svými jedinečnými start-upy, které postupně přispívají ke zvyšování zaměstnanosti, významně pomáhají rozvoji regionů a zviditelňují českou stopu v zahraničí. Chtěla bych i v letošním roce vyzvat veřejnost, aby nám pomohla poznat řadu podnikatelských osobností, o nichž ještě nevíme. Nominujte podnikatele ze svého okolí či regionu, kterého si vážíte, a jehož úspěšný příběh by mohl být správnou inspirací pro začínající podnikatele,“ vyzývá Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy. „Být oceněn jako podnikatel roku je prestiž, zážitek, radost i motivace. Jde o zviditelnění firmy a podnikatelského příběhu v tom nejlepším smyslu slova. Věříme, že to není jen naše cesta, ale i cesta pro další, možná mladší podnikatele. Světové finále v Monaku přináší spoustu inspirace a obchodních příležitostí. Bylo pro nás rovněž možností, jak prezentovat české strojírenství a um českých inženýrů ve světě. Každému bychom účast v soutěži doporučili,“ uvádí Radka Prokopová a František Fabičovic, majitelé společnosti Alca plast, s.r.o., držitelé titulu EY Podnikatel roku 2018 České republiky. Radka Prokopová zasedne v čele odborné poroty letošního ročníku soutěže. V současné době je EY Podnikatel roku jediná světově uznávaná soutěž svého druhu, která se pravidelně vyhlašuje již ve více než padesátce zemí na šesti kontinentech. V loňském ročníku dorazilo jen v České republice více než 320 nominací, celkově se přihlásilo 93 podnikatelů ze 73 firem. Žen podnikatelek mezi nimi bylo 10. Firmy všech soutěžících dosahovaly obratů v hodnotě 29 miliard korun, měly celkový zisk ve výši 1,95 miliard korun a jejich společnosti zaměstnávaly více než 8 870 lidí. Nejvíce nadějí v klání o celorepublikový titul mělo hlavní město Praha, Jihomoravský a Středočeský kraj. Trofej EY Podnikatele roku 2018 České republiky získali partneři v životě i byznysu František Fabičovic a Radka Prokopová, ze společnosti Alca plast. Jejich společnost patří mezi nejvýznamnější dodavatele sanitární techniky na světě. Celorepublikovým finalistům soutěže věnovala společnost BMW voucher na bezplatné užívání nového vozu BMW řady 5. V celosvětovém klání v monackém Monte Carlu získal letos titul EY Světový podnikatel roku americký start-upista a filantrop Brad Keywell ze společnosti Uptake Technologies, která se zabývá vývojem prediktivního analytického software. Spolupracuje s desítkami průmyslových podniků, jimž pomáhá zvyšovat produktivitu práce a efektivitu díky využívání umělé inteligence při zpracování provozních dat. Nominovat podnikatele do soutěže může kdokoliv, nejlépe prostřednictvím nominačního formuláře na stránkách www.podnikatelroku.cz. Na stejných webových stránkách je k dispozici rovněž přihláška pro podnikatele. Uzávěrka přihlášek i nominací je 21. října 2019. V čele poroty zasedne loňská vítězka Radka Prokopová (Alca plast) a spolu s ní budou o vítězi rozhodovat i další držitelé titulu EY Podnikatel roku, jako například František Piškanin (HOPI), Zbyněk Frolík (LINET), Eduard Kučera (AVAST Software) nebo Pavel Juříček (BRANO GROUP). Porota se řídí mezinárodně platnými pravidly EY a neomezuje se pouze na ekonomická data. Naopak, hodnocení zohledňuje mimo jiné osobnost soutěžícího, jeho čestnost a poctivost, strategickou orientaci či inovace a dopad jeho podnikání. Soutěžní kategorie Soutěží se v kategoriích EY Podnikatel roku České republiky, EY Technologický podnikatel roku, EY Začínající podnikatel roku a EY Společensky prospěšný podnikatel roku. Porota již tradičně oceňuje i nejlepší podnikatele v jednotlivých krajích. Držitele krajského titulu EY Podnikatel roku má každoročně kraj Olomoucký, Jihomoravský, Moravskoslezský, Zlínský, Praha a Středočeský kraj, v závislosti na počtu a kvalitě nominovaných může porota ocenit podnikatelské osobnosti i v dalších krajích. V loňském roce byla Českou televizí, hlavním mediálním partnerem soutěže, potřetí udělena Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění. Jejím cílem je ocenit osobnosti, které se vedle své podnikatelské činnosti aktivně věnují podpoře kultury nebo zvelebování veřejného prostoru. Hlavní spoluorganizátor soutěže deník MF DNES a iDNES.cz. již tradičně vyhlašuje čtenářskou anketu o nejlepší podnikatelský příběh. Do kategorie EY Technologický podnikatel roku mohou být nominováni podnikatelé, jejichž společnosti technologie vytvářejí nebo inovativním způsobem využívají. Odborné porotě předsedá Jaroslav Klíma, generální ředitel a předseda představenstva TESCAN ORSAY HOLDING, držitel titulů Technologický podnikatel roku 2011 a Podnikatel roku 2011 Jihomoravského kraje. Na ocenění EY Začínající podnikatel roku může být nominován podnikatel, který k 31. 12. 2019 nedosáhl věku třiceti let nebo celková doba jeho podnikatelské činnosti nepřesahuje 5 let (s podnikáním začal po 1. 1. 2014). Hlásí-li se za jednu společnost více podnikatelů, pro zařazení do kategorie EY Začínající podnikatel roku musí podmínku týkající se věku, nebo délky podnikání splňovat všichni. Podmínka počtu zaměstnanců se na tuto kategorii nevztahuje. ·Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění Do soutěže o Cenu České televize za podnikatelský přínos kultuře a umění může být zařazen jakýkoliv účastník soutěže, který podporuje finančně či materiálně projekty, jež jsou součástí kultivace českého veřejného života skrze umění (hudební festivaly, výstavní činnost atp.), ale také projekty zaměřené na veřejný prostor (péče o krajinu, kulturní dědictví, architektura atp.). Podpora těchto projektů není předmětem podnikatelské činnosti podnikatele a není realizována za účelem dosažení zisku. Více informací o hodnoticích kritériích Ceny ČT – Podnikatelský přínos kultuře a umění naleznete zde: https://podnikatelroku.cz/cena-ceske-televize-podnikatelsky-prinos-kulture-a-umeni Letos již počtrnácté vyhlašuje EY také soutěž EY Společensky prospěšný podnikatel roku (dříve Sociálně prospěšný podnikatel roku). Přihlásit se mohou společensky prospěšní podnikatelé, zakladatelé ziskové nebo neziskové organizace nebo vlastníci (spoluvlastníci) obchodních společností, podnikající (k 31. prosinci 2018) alespoň 2 roky, kteří v praxi aplikují zásady podnikání tak, aby dosáhli řešení společenských problémů. Společensky prospěšné podnikání je o zavádění praktických, inovativních přístupů zaměřených na okrajové záležitosti či skupiny společnosti a mělo by poskytovat praktickou a životaschopnou alternativu k čistě charitativní či státní politice v dané oblasti. Podporovatelem soutěže je mezinárodní síť sociálních inovátorů, organizace Ashoka. Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2019 České republiky bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 3. března 2020. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 4. – 7. června 2020 v Monte Carlu. ·Partneři soutěže EY Podnikatel roku 2019 Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2019 je BMW Group Česká republika. Partnerem soutěže je společnost Raiffeisenbank. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a zpravodajský portál Info.cz. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky. O soutěži EY Podnikatel roku EY Podnikatel roku je nejprestižnější světová soutěž podnikatelů, která vzdává hold výjimečným osobnostem. Jejím cílem je ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé začínající podnikatele. Soutěž EY Podnikatel roku je koncipována jako mezinárodní, proto jsou kritéria, podle nichž jsou posuzováni jednotliví účastníci, v každé zemi srovnatelná. V současné době se jako jediná světově uznávaná soutěž svého druhu pravidelně vyhlašuje již téměř v 60 zemích na šesti kontinentech. Podrobnější informace naleznete na www.podnikatelroku.cz. O EY EY je předním celosvětovým poskytovatelem odborných poradenských služeb v oblasti auditu, daní, transakčního a podnikového poradenství. Znalost problematiky a kvalita služeb, které poskytujeme, přispívají k posilování důvěry v kapitálové trhy i v ekonomiky celého světa. Výjimečný lidský a odborný potenciál nám umožňuje hrát významnou roli při vytváření lepšího prostředí pro naše zaměstnance, klienty i pro širší společnost. Název EY zahrnuje celosvětovou organizaci a může zahrnovat jednu či více členských firem Ernst & Young Global Limited, z nichž každá je samostatnou právnickou osobou. Ernst & Young Global Limited, britská společnost s ručením omezeným garancí, služby klientům neposkytuje. Pro podrobnější informace o naší organizaci navštivte prosím naše webové stránky www.ey.com.

Petr Vidmar je novým Country Managerem ve společnosti Devire

Personálně-poradenská společnost Devire má od začátku září nového Country Managera. Stal se jím Petr Vidmar, který má za sebou bohatou kariéru v oblasti lidských zdrojů. „Petr Vidmar nahradí v roli Country Managera Martina Schneidera a bude mít na starosti komplexní rozvoj společnosti Devire na českém trhu. Martinovi bych chtěl tímto poděkovat za jeho účast ve startupové fázi našeho projektu,“ říká Tomáš Surka, partner ve společnosti Devire. Mezinárodní značka Devire vstoupila na český trh loni a rychle si získala místo na poli expertního náboru zaměstnanců. Její pobočky se nacházejí v Praze, Hradci Králové a Ostravě. „Expanze bude i nadále pokračovat, od nynějška pod taktovkou Petra Vidmara,“ uvádí Tomáš Surka. Petr Vidmar působí v oblasti lidských zdrojů od roku 2001. Po prvních zkušenostech v britské headhunterské firmě Nicholson International pokračoval v kariéře u mezinárodní společnosti Hays Czech Republic. Z pozice Business Development Managera postupně převzal zodpovědnost za vedení celé firmy v České republice. V letech 2015 až 2019 pracoval ve společnosti Adecco na pozici Permanent Placement Director. „Do společnosti Devire přicházím s cílem vybudovat předního hráče v oblasti komplexních personálních služeb. To znamená specializovaného náboru, HR marketingu, consultingu a IT contractingu,“ uvádí Petr Vidmar, nový Country Manager v Devire. Ve volném čase se Petr Vidmar rád věnuje historii, literatuře, cestování a šachům.

Geis CZ: Zákaznické centrum – pohled z druhého konce linky

V internetovém obchodě nakupujeme stále více a stále častěji. Dokládají to údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), podle nichž dosáhl e-retail v České republice v roce 2018 hodnoty 135 miliard korun, což oproti roku 2017 znamená nárůst o 17 %. E-commerce se tak v České republice podílí na celém maloobchodě již z více než 11 %. Rostoucí zájem o nákup přes internet přináší také růst požadavků na související služby, zejména při dodání zboží. Ve chvíli, kdy zboží opustí e-shop, je jediným kontaktem netrpělivého příjemce zásilky Zákaznické centrum přepravní služby. Jak to v takovém centru chodí? Otevíráme dveře a rozhlížíme se po velké kanceláři plné mladých lidí. Na první pohled tu na nás „dýchá“ přátelská a uvolněná atmosféra. Operátoři mají své stoly vyzdobené osobními předměty, květinami, fotografiemi a antistresovými pomůckami. „Dnešní doručení opravdu nebude možné, řidič měl dopravní nehodu a zbylé zásilky již dnes doručovat nebude. Omlouváme se Vám za komplikace,“ říká příjemným hlasem jedna z operátorek. Hovory se převážně točí kolem doručení zásilek a volající očekávají, že operátorka ví vše a ihned pomůže. Pokud se očekávání nesejde s realitou, např. když operátorka musí požadovanou informaci prověřit u řidiče, setkávají se operátoři s nespokojeností, někdy až agresivitou. „Lidé si zvykli nakupovat věci na poslední chvíli a nepočítají s tím, že může dojít ke zdržení. Když taková situace nastane, jsme první na ráně,“ říká vedoucí centra Edita Kotvová a dodává, že velmi časté jsou i hovory týkající se vracení zboží. „Operátoři jsou i na tyto situace připravení a ochotně volajícímu vysvětlují, že naší službou je přeprava zásilek, ne prodej zboží. Minulý týden jsem například vysvětlovala jedné paní, že prášky na hubnutí jsme jí sice dovezli, ale nejsme prodejcem a že skutečně neodpovídáme za to, že jejich užívání mělo opačný účinek,“ vzpomíná s drobným úsměvem Edita Kotvová. Než nováček vyřídí svůj první hovor, absolvuje náročné profesní školení, kde získá komplexní přehled o firmě a nabízených službách. Musí se naučit správné parametry zásilek, vyznat se v informačních systémech, číst v historii přeprav, vypočítat ceny služeb, vědět, na koho se obrátit, když zákazník potřebuje specifickou informaci a další. Uběhne řada měsíců, než operátor získá dostatek zkušeností, aby byl schopen obsluhovat zákazníky. „Práce operátorů není cesta růžovým sadem, a proto všechny pravidelně školíme na zvládání stresu a nepříjemných hovorů,“ doplňuje Edita Kotvová. Nejsou lidi V době téměř nulové nezaměstnanosti, kdy pracovní trh poptává hlavně pracovníky s nižší kvalifikací, se lidé do Zákaznického centra získávají hůře. „Ve srovnání s minulostí nám obsazení volné pozice zabere více času. Je to ale dáno i tím, že hledáme ty pravé a ne jen někoho do počtu,“ konstatuje HR manažerka společnosti Geis CZ Jaroslava Šindelářová. Největším problémem Zákaznického centra je tak velká fluktuace. „Z nově nastupujících kolegů jich zhruba polovina ‚odpadneʹ ve zkušební době, často až ve chvíli, kdy jsou již zcela zaškoleni a mají jít ‚na telefonʹ. Průměrná životnost operátorů, kteří přežijí zkušební dobu, je jeden až dva roky,“ uvádí Edita Kotvová a pokračuje: „Proto se snažíme si práci zpříjemnit. Občas si naplánujeme nějakou mimopracovní aktivitu, jdeme třeba na večeři, bowling, lasergame...“. Ačkoliv je práce náročná, zvládají ji dobře absolventi. Ti navíc mají podle Šindelářové motivaci, protože získávají výbornou pracovní zkušenost v zahraniční firmě a zaškolení, které jim určitě pomůže v další kariéře. Co si operátoři také vyslechli 1. Do druhého dne Pamatuji si příjemkyni, která čekala svatební šaty. Odesílatel jí je ve čtvrtek poslal a ona se v sobotu vdávala. V pátek na mě křičela, že se bez šatů vdávat nebude. Jana P., v Zákaznickém centru Geis pracuje 4 roky Jedna paní si pro svoji těžce nemocnou maminku, napojenou na dýchací přístroj, objednala kyslíkové bombičky, bez kterých byla její maminka ohrožena na životě… Tuto zásilku naštěstí dostala včas. Pavel L., v Zákaznickém centru Geis pracuje 2 roky V pátek odpoledne nám nespokojená příjemkyně zahltila e-mailovou schránku fotkami svých mazlíčků. Objednala si pro ně ve čtvrtek krmení a doručit zásilku v pátek dopoledne nebylo v lidských silách. Kromě vyhrožování soudem, televizí a organizacemi na ochranu zvířat nám začala posílat fotografie koček, psů, hus, koz, slepic..., které kvůli nám budou o víkendu trpět hlady. Edita K., v Zákaznickém centru Geis pracuje 6 let 2. Stěžuju si, tedy jsem Překvapilo mě, kolik lidí má potřebu si stěžovat v podstatě na cokoliv. Že je řidič ráno v 10 hodin vzbudil, že řidič snídal v autě před McDonaldem u Divoké Šárky a bránil jim ve výhledu do krajiny, že se řidiči prášilo za autem, že řidič nebyl v autě sám, že nebyl oholený, neměl 1 Kč na vrácení, utrhl si v záhoně před obchodem růži, odhodil na chodník nedopalek, nevrátil půjčenou nabíječku na mobil, volá mi až před domem a já pak musím rychle běžet po schodech… Lubomíra F., v Zákaznickém centru Geis pracuje 1,5 roku Zákaznické centrum Geis ČR v číslech Ve 4Q 2018 Zákaznické centrum obsloužilo 120 500 volajících zákazníků a vyřešilo na 161 400 e-mailů. Více informací na: www.geis-group.cz Zdroj fot: Geis CZ.s.r.o. O skupině Geis Skupina Geis má hlavní sídlo v německém Bad Neustadtu. Její historie se začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans Geis založil dopravní společnost. Během své existence se rozvinula v globálního poskytovatele komplexních logistických služeb. Skupinu vlastní a řídí po celou dobu rodina Geis. Dnes zaměstnává kolem 6 850 lidí a v roce 2018 vygeneroval obrat 955 milionů EUR. Do skupiny patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road Services (balíkové / paletové / kusové / celovozové přepravy), Logistics Services (kontraktní logistika, výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav). V České republice patří do skupiny Geis firmy Geis CZ s.r.o., Geis Parcel CZ s.r.o., Geis CZ Air+Sea s.r.o., Geis Solution CZ s.r.o. a Spedition Feico, spol. s r.o. Na Slovensku je to Geis SK s.r.o. a Geis Parcel SK s.r.o. Česko-slovenská část skupiny zajišťuje komplexní logistické služby, a to od balíkových přeprav přes kusové, paletové a celovozové přepravy, letecké a námořní přepravy, kontraktní logistiku včetně vývoje a výroby obalů, od jednoduchého skladování až po sofistikované logistické projekty. Zaměstnává více než 1600 pracovníků na 41 pobočkách a v roce 2018 dosáhla obratu téměř 6 miliard CZK.

Česko bude mít novou suvenýrovou eurobankovku s motivem Karlova mostu

Sběratelé suvenýrových eurobankovek se mohou těšit na nové vydání. Do prodeje půjde již tento týden v pátek další bankovka s českým motivem, tentokrát s vyobrazením Karlova mostu. Jde v pořadí již o čtvrtou českou eurobankovku po Hradčanech, ZOO Liberec a fenomenální bankovce se zpěvákem Karlem Gottem. Na každé bankovce je uvedena nominální hodnota nula euro, což má symbolizovat, že nejde o platidlo. Praha a Karlův most se v minulosti už mnohokrát staly motivem pro platidla nebo poštovní známky. Praha se naposledy objevila na 0 eurové suvenýrové bankovce vloni. Okamžitě se stala lákadlem a vzbudila mimořádný zájem českých sběratelů o 0 eurové suvenýrové bankovky, které jsou hitem i v ostatních evropských zemích. Technicky jsou vyhotoveny na stejné úrovni jako oficiální platidla Evropy. Zatímco první česká suvenýrová bankovka přinesla pohled na Pražský hrad a Karlův most, nejnovější vydání vyobrazuje Karlův most z pohledu z levého břehu Vltavy. Dominantou kresby je Staroměstská mostecká věž z druhé poloviny 14. století. Pražský veletrh Sběratel Prodej nové 0 eurové bankovky bude zahájen v pátek 6. září 2019 v 10 hodin na veletrhu Sběratel PRAHA na výstavišti PVA EXPO PRAHA. Zájemci si budou moci bankovky zakoupit ve speciálních výdejních automatech s limitem dva kusy na osobu. Její cena bude 50 Kč, nebo 2 €. Do automatů je možné použít korunové či eurové mince. Celkový náklad nové bankovky s vyobrazením Karlova mostu je 5 000 kusů. Stejně tak tomu bylo i v případě nedávného vydání suvenýrové bankovky k životnímu jubileu Karla Gotta. Zájem o bankovku s vyobrazením ikony české hudební scény přicházel i ze zahraničí. Atraktivní byla nejen pro svou sběratelskou hodnotu, ale i pro osobnost samotného zpěváka. I proto se její cena na internetu vzápětí vyšplhala k několika tisícům korun. Vzhledem k narůstajícímu zájmu českých sběratelů o suvenýrové eurobankovky se očekává vyprodání celého nákladu Karlova mostu během několika hodin. Zájemci by proto měli počítat s možným delším čekáním, které však odhodlané sběratele zatím nikdy nedokázalo odradit. Kromě tohoto vydání budou pro sběratele připraveny další tři automaty s nabídkou zahraničních motivů 0 eurobankovek. Tou první bude připomínka působení slavného malíře Caravaggia na Maltě. Druhá z bankovek ponese motiv Kolosea v Římě. Třetí pak bude bankovka ruského vydání 0 eurové bankovky s vyobrazením Transsibiřské magistrály s Chrámem Vasila Blaženého z moskevského Rudého náměstí. Všechny tři bankovky budou mít speciální úpravu v podobě perforace "PRAHA 2019". V této podobě budou k dispozici exkluzivně pouze po dobu konání veletrhu. Koncept 0 eurových suvenýrových bankovek Zajímavý koncept, jehož úkolem bylo zatraktivnit různé pamětihodnosti a osobnosti Evropy, vznikl původně ve Francii. Jeho popularita se postupně začala rozšiřovat i do ostatních zemí Evropské unie a v posledních letech se začal objevovat i ve zbytku světa. Technologické zpracování je totožné s oficiálním evropským platidlem. Kvalitní bavlněný papír a řada bezpečnostních prvků, které ztěžují i při skutečných euro bankovkách pokusy padělatelů, vždy tvoří z 0 eurobankovek unikátní sousto pro sběratele. Každá bankovka má unikátní číslo, což často hraje pro sběratele důležitou roli. I přes velký nápor zájemců po uvedení bankovek do prodeje se v Evropě daří plnit původní smysl tohoto suvenýru. Ovlivňuje turistický ruch a zájem cestovatelů. Případně se jejím prodejem ocitají konkrétní místa v cestovatelských plánech nejen jednotlivců, ale i celých skupin.
ÚAMK a rady na cestu Itálie: Druhý nejčastější cíl Čechů

ÚAMK a rady na cestu Itálie: Druhý nejčastější cíl Čechů

Italská botička si došlápla na druhé místo v počtu Čechů, kteří tam o letní dovolené každoročně zamíří. Vloni to bylo 636 000 osob. Jestliže obecně 47 % českých dovolenkářů vyráží do zahraničí za odpočinkem vozem, dá se předpokládat, že i letos se do slunné Itálie vypraví svým autem více než polovina lidí. Ostatně proč ne, například do oblíbeného mezi našinci Bibione je to 750 kilometrů. Co motoristy po cestě čeká, poradí odborníci z ÚAMK.

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha