Přihlásit
header 1000 fit

Matkou jako single žena, díky umělému oplodnění

První narozené dítě z umělého oplodnění oslavilo letos čtyřicáté narozeniny. V současnosti u nás proběhne ročně až 18 tisíc takových oplodnění. Může se tak zdát, že otěhotnět v takových podmínkách nemůže být pro ženu problém. Pro možnost podstoupit umělé oplodnění však existuje celá řada podmínek, jednou z nich je nutnost partnerského vztahu s protějškem opačného pohlaví.

Kolik sodíku vypijeme?

Naše tělo přichází nejen o tekutiny, ale také o minerální látky, zejména draslík a sodík. Proto je vedle množství přijímaných tekutin neméně důležité jejich složení. K doplnění minerálních látek se dobře hodí i minerálky. Množství prospěšných minerálních látek v nich má různou úroveň, ale rozhodně neplatí, že vždy obsahují sodíku moc.

Jarní únava? Nezapomeňte na očistu jater

Jarní únava? Nezapomeňte na očistu jater

Přichází jaro a s ním spousta z nás pociťuje únavu z dlouhé zimy. Venku sice konečně svítí slunce, ale vy se ráno cítíte, jako kdybyste celou noc probděli? Příčinou jarní únavy bývá špatná funkce jater. Naštěstí játrům můžeme jejich fungování trochu usnadnit. Neměli bychom na ně ale zapomínat po celý rok, protože jejich funkce jsou pro lidský organismus velice důležité. Česká asociace pro speciální potraviny pro vás sestavila pár rad, které pomůžou vám i vašim játrům.

Nadváha a jak se s ní vypořádat

Nadváha a jak se s ní vypořádat

Štíhlá linie - pro tato magická slova jsou ženy i muži ochotni nezřídka podstoupit nejrůznější kúry i speciální chirurgické zákroky. Touha po „štíhlosti“ může přejít až k obsesi, která často vyúsťuje v poruchy příjmu potravy - mentální anorexii nebo bulimii. V posledních letech se přesto prosazuje trend návratu k racionálním dietním postupům, které mají udržovat váhu v optimálním rozmezí, ale nevedou k extrémům.

Chci se cítit líp, proto budu sportovat a k tomu správně pít

Není pochyb o tom, že i tentokrát bude mezi novoročními předsevzetími pravidelný sport, nebo alespoň pravidelný pohyb. Méně jasné už je, že nedílnou součástí pravidelné pohybové aktivity by měl být dostatečný a vhodný pitný režim, protože pracující svaly potřebují ochlazení, ale také stálý přívod živin a odvod zplodin metabolizmu. A jen málokdo ví, že k pití před, během a po sportovní aktivitě se hodí rozdílné nápoje.

Nenechte osteoporózu zlomit vaši budoucnost

20. října proběhl už tradičně Světový den osteoporózy. Jeho cílem je zvýšit povědomí o tomto závažném civilizačním onemocnění, které postihuje až 8 % populace vyspělých ekonomik. Výskyt osteoporózy v populaci se neustále zvyšuje i v důsledku prodlužujícího se věku dožití. Pro onemocnění je typické řídnutí kostí a snižování jejich pevnosti, což vede v konečném důsledku k častým zlomeninám, omezené hybnosti, zhoršení kvality života a závislosti na pomoci druhých. Klíčová je prevence, a to již v dětském věku a dospívání, kdy se tvoří kostní hmota.

Podzimní chmury zaženete pohybem. Jak si ho nejlépe užít?

Podzimní chmury zaženete pohybem. Jak si ho nejlépe užít?

Teplota míří dolů a naše ochota se hýbat se snižuje? Nebo jsme naopak rozhodnutí začít sportovat po pohodovém létě plném odpočinku? Ať tak či tak, vždy bude platit, že pohyb nám prospěje v jakoukoli roční dobu. Na podzim navíc působí proti špatné náladě, a výborně zahání všechny chmury. Jak na to, abyste si pohyb skutečně užili?

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha